ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ο δρόμος (Δράμας – Αμφίπολης) έχει τη δική του ιστορία…Της Στέλλας Σταυρίδου

2014-10-27 17:01

«Κοιμόμαστε και η (κακο)τύχη μας δουλεύει», είναι η φράση που ταιριάζει απόλυτα σ’ εμάς, εδώ στη Δράμα. Αλλά έτσι είναι, όταν ο ουρανός «έβρεχε» έργα υποδομών και χρήμα, εμείς στη Δράμα, όχι μόνο κρατούσαμε ομπρέλα, αλλά περί άλλων τυρβάζαμε. Ενίοτε, μας καταλάμβανε η μιζέρια με μία ακατάσχετη γκρίνια για την αδιαφορία του αθηνοκεντρικού κράτους.

Τα χρόνια πέρασαν και καταντήσαμε απλά να μετράμε τις «πληγές» αυτού του τόπου και να επικεντρωνόμαστε σε διαπιστώσεις, οι οποίες βέβαια δεν μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση.  Γινόμαστε θεατές μιας απαξιωτικής πορείας που έχει πάρει ο τόπος μας και όπως πολύ σωστά παρατήρησε η Δήμαρχος Παρανεστίου κα. Σωτηριάδου πρόσφατα, παρακολουθούμε τη Δράμα να μετατρέπεται σ’ έναν υποδοχέα προβλημάτων της Περιφέρειας.  Να λοιπόν που για ακόμα μία φορά η Δράμα στην προσπάθειά της να αποκτήσει πρόσβαση στον «έξω κόσμο» βρίσκεται σε σταυροδρόμι δύσκολο και με το δίλημμα ποιόν δρόμο να διαλέξει.

Το γεγονός ότι μας βάλανε το μαχαίρι στο λαιμό για να διαλέξουμε έναν από τους δύο οδικούς άξονες που ευαγγελιζόντουσαν τα τελευταία χρόνια ότι θα αποκτήσει η Δράμα (Δράμα – Αμφίπολη + Δράμα – Καβάλα), το προσπερνάμε, αν και δε θα έπρεπε. Άλλωστε δεν πρέπει να είμαστε και πλεονέκτες. Είπαμε να αποκτήσουμε μία πρόσβαση στην Εγνατία Οδό, όχι και δύο…!

Η ανακοίνωση έγινε από τον Βουλευτή Δράμας κ. Κυριαζίδη σε συνεδρίαση του άτυπου συντονιστικού οργάνου του Νομού, μετά από επαφή που είχε ο κ. βουλευτής με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χρυσοχοϊδη.

Τέθηκε λοιπόν το θέμα στη συνεδρίαση, αλλά όπως πολύ σωστά επισημαίνει καταλήγοντας στο ρεπορτάζ του ο συνάδελφος της εφημερίδας μας κ. Πολυμένης: «… Η σύσκεψη έκλεισε, χωρίς κανείς να γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίον θα επιλέξει τελικά η Δράμα να κατασκευαστεί ένας από τους δύο οδικούς άξονες: Δράμας – Αμφίπολης ή Δράμας – Καβάλας. Λογικά θα επιλεγεί ο πρώτος με έξοδο προς την Αμφίπολη, αλλά θα τον επιλέξουν οι δήμαρχοι και οι πέντε φορείς που ήταν στη σύσκεψη αυτή;».

Μένουμε λοιπόν με την απορία για το ποιος θα αποφασίσει και τι τελικά, για τη Δράμα και την οδική σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό. Η απορία μας είναι εύλογη γιατί μπορεί ξαφνικά να δούμε να συμβαίνει το παράδοξο· να αποφασίζουν άλλοι για εμάς χωρίς εμάς.

Ήδη, παρά τις σκόρπιες απόψεις που ακούστηκαν στη συνεδρίαση του άτυπου συντονιστικού οργάνου της Δράμας, οι οποίες συγκλίνουν στο να επιλεγεί ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης, περιφερειακές «φωνές» μιλούν για το αντίθετο. Μαθαίνουμε μάλιστα ότι ο Περιφερειάρχης κ. Παυλίδης έσπευσε ήδη να λάβει θέση υπέρ της προτεραιότητας του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας.

Σε συζητήσεις δε που γίνονται στην Περιφέρεια και σε τοποθετήσεις περιφερειακών συμβούλων σε ΜΜΕ της γείτονας Καβάλας, βγαίνει το συμπέρασμα ότι ορισμένοι θεωρούν δεδομένο ότι η Δράμα θα επιλέξει τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας

Μάλιστα, στην περιφέρεια πέρα από το ότι θεωρούν δεδομένη την επιλογή του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας, φαίνεται ότι έχουν αποφασίσει και πάλι για εμάς χωρίς εμάς, ο εν λόγω οδικός άξονας να ξεκινήσει από την Καβάλα και όχι από τη Δράμα.

Πέρα από τα επιχειρήματα – πλεονεκτήματα που μπορούμε να επικαλεστούμε για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, αρκεί να αναφέρουμε ότι αποτελεί ένα έργο, το οποίο μπορεί να γίνει από εθνικούς πόρους, δηλαδή από το Υπουργείο, ενώ ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας, μπορεί να ενταχθεί σε χρηματοδοτικά εργαλεία που διαχειρίζεται η Περιφέρεια, βλ. ΕΣΠΑ ή ΠΕΠ.

Εν ολίγοις δηλαδή, αν δεν επιλεγεί σήμερα ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, ενδεχομένως να χαθεί η ευκαιρία για τη Δράμα, ενώ στην περίπτωση του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας, μπορεί το έργο να περάσει, σε μεταγενέστερο χρόνο, μέσω της Περιφέρειας.

Ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης αποτελεί μεγάλη αναγκαιότητα και προτεραιότητα του Νομού μας εδώ και αρκετά χρόνια. Χρόνο με το χρόνο δε, κρίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη κατασκευής του νέου οδικού άξονα. Πρώτα και κύρια, συνδέει τη Δράμα με το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Βορείου Ελλάδος που δεν είναι άλλο από τη Θεσσαλονίκη και φυσικά η περιοχή μας επιτυγχάνει έτσι τη σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό.

Αποτελεί ουσιαστικά την έξοδο της Δράμας από την απομόνωση στην οποία έχει περιέλθει μετά τη δημιουργία της Εγνατίας Οδού, η οποία δεν «άγγιξε» το Νομό μας. Η Δράμα θα μπορέσει επιτέλους να «ξεμυτίσει» στον οδικό χάρτη της χώρας, αφού ο δρόμος που τη συνδέει σήμερα με τη Θεσσαλονίκη αποτρέπει και τον πλέον ατρόμητο οδηγό και ταξιδιώτη να την επισκεφθεί. Όλοι μας, λίγο πολύ έχουμε δεχθεί στη Δράμα επισκέπτες, φίλους και συγγενείς, από τη Θεσσαλονίκη και κάτω, οι οποίοι με τρόμο έχουν κοντοσταθεί στη διασταύρωση για Δράμα και έχουν αναρωτηθεί που μπορεί να τους οδηγεί ένας δρόμος που είναι θαρρείς και έχει «βγει» μέσα από άλλες δεκαετίες.

Μέχρι και ο πρώην υπουργός Βορείου Ελλάδας κ. Καράογλου όταν επισκέφθηκε τη Δράμα για πρώτη φορά, είχε δηλώσει ότι αν είχε χρήματα (σ.σ. ως υπουργείο) θα έκανε τον δρόμο από τα Κερδύλια μέχρι τη Δράμα, έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Τότε ο κ. Καράογλου είχε φτάσει στη Δράμα οδικώς και είχε εκπλαγεί από το απαράδεκτη κατάσταση του δρόμου Αμφίπολης – Δράμας, πράγμα που έδειξε να τον ενόχλησε τόσο, που έφτασε στο σημείο να τοποθετηθεί επί του θέματος.

Σήμερα δε που η αρχαιολογική σκαπάνη στο λόφο Καστά της Αμφίπολης εκπλήσσει καθημερινά όλο τον κόσμο, οι προοπτικές ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής ολοένα και μεγαλώνουν. Ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης θα φέρει πιο κοντά τις δυο περιοχές και θα αναπτύξει την τουριστική κίνηση της περιοχής μας που την στερείται εδώ και χρόνια.

Χθες το μεσημέρι, λίγο πριν περάσει τον παρόν κείμενο στις σελίδες της εφημερίδας μας, επικοινωνήσαμε με τον βουλευτή κ. Κυριαζίδη, ο οποίος συμπτωματικά, βρισκόταν μαζί με τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοϊδη. Και οι δύο πολιτικοί άνδρες μας διαβεβαίωσαν ότι το θέμα έχει λήξει και ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης εντάσσεται πλέον στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ίδωμεν…

www.proinos-typos.gr/