
Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τις δηλώσεις για το πρόγραμματων κοινωνικών φροντιστηρίων του δήμου Δράμας, θέλουμε να τοποθετηθούμε καινα καταθέσουμε τις θέσεις της Αυτοδιοίκησης Πολιτών.
Στις νέες συνθήκες που προκάλεσε η κρίση γεννήθηκαν δράσεις όπως των κοινωνικών
φροντιστηρίων. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο Δήμος Δράμας σε συνεργασία
με τον Σύλλογο Ιδιοκτητών Ξένων Γλωσσών και τον Σύλλογο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων
Μ.Ε. Ν. Δράμας . Θέλουμε να συγχαρούμε όλους τους εμπλεκόμενους για την πρωτοβουλία
και για το έργο τους.
Από τη μεριά μας, ως Αυτοδιοίκηση Πολιτών έχουμε επεξεργαστεί σχέδιο συνολικής
εκπαιδευτικής πολιτικής του Δήμου. Συγκεκριμένα, επειδή είμαστε προσανατολισμένοι
στο δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και επειδή θεωρούμε την παιδεία κοινωνικό
αγαθό που πρέπει να παρέχεται από την πολιτεία σε όλους, επειδή εκτιμούμε το σύνολο
της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προσφορά της, επειδή θεωρούμε ότι η παρέμβαση
του Δήμου και σε αυτό το ζήτημα δεν μπορεί να είναι αποσπασματική και επειδή έχουμε
συνολική αντίληψη για το περιεχόμενο και τον τρόπο που πρέπει να παρεμβαίνει ο Δήμος
στα εκπαιδευτικά ζητήματα θεωρούμε ότι:
Η παροχή εκπαίδευσης και παιδείας στους πολίτες θα πρέπει να ξεκινήσει μετά από διάλογο
με τους φορείς της δημόσιας εκπαίδευσης• εννοούμε τόσο τους φορείς της πολιτείας, όπως
οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αλλά κυρίως τους φορείς των εκπαιδευτικών, δηλαδή τον
Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, την Ένωση Λειτουργών Μέσης
Εκπαίδευσης Δράμας καθώς και τους εκπαιδευτικούς συλλόγους της πόλης (Σύλλογος
Θετικών Επιστημόνων, Σύνδεσμος Φιλολόγων κ.λ.π.) Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να γίνει
και η συνεργασία με φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ξένων
ΓλωσσώνΝ. Δράμας και ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μ.Ε. Ν. Δράμας.
Με τον τρόπο αυτόν μπορεί να χαρτογραφηθούν και να παρακολουθούνται οι εκπαιδευτικές
ανάγκες του πληθυσμού άμεσα και διαρκώς. Ταυτόχρονα μπορεί να γίνει εστιασμένη παρέμβαση
σε σχέση με το περιεχόμενο και τον τρόπο, ώστε να είναι μαθησιακά πλήρης και παιδαγωγικά
κατάλληλη εντός του συνολικού σχεδιασμού. Για μας το ζήτημα του εκπαιδευτικού περιεχόμενου
και του τρόπου παροχής του είναι θεμελιώδες, εφόσον έχουμε συνολική αντίληψη για την
εκπαιδευτική πολιτική, των στόχων και του ρόλο της ως ιδεολογικού μηχανισμού της πολιτείας.
Κατά τρίτο λόγο, η εκπαιδευτική παρέμβαση από τον Δήμο θα πρέπει να αφορά και τις δικές
του δομές. Εννοούμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου
Δράμας και τα Σχέδια Δράσης της Δημοτικής Επιχείρησης Κοινωνικής, Πολιτιστικής και
Τουριστικής Ανάπτυξης (Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α) στα πλαίσια τομέων όπως ο Τομέας Κοινωνικής Προστασίας
και Αλληλεγγύης, το Ιατροκοινωνικό Κέντρο για Αθίγγανους και ο Τομέας Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Τέλος, εκτός από το εθελοντικό πλαίσιο δράσης θα πρέπει να διερευνηθεί και το ζήτημα της
ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών, ο οποίοι σε πολλές περιπτώσεις είναι εξίσου θύματα της
κρίσης και της νεοφιλελεύθερης διαχείρισής της.
Θεωρούμε ότι, αν ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που προτίθεται να κάνει ο Δήμος
Δράμας δεν έχει έναν τέτοιο συνολικό χαρακτήρα, θα παραμείνει αποσπασματική είσπραξη συγχαρητηρίων.