H Αυτοδιοίκηση Πολιτών με την έναρξη του 37ου και 20ου διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
εύχεται καλή επιτυχία στη φετινή διοργάνωση και καταθέτει τις θέσεις της πιστεύοντας πως με αυτό τον
τρόπο θα συμβάλει σε μία ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού .
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους
Σκοπός του θα πρέπει να είναι ένα δυναμικό και εξωστρεφές φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους,
που να σέβεται τους δημιουργούς και να συνδιαλέγεται ισότιμα με τη διεθνή κινηματογραφική
κοινότητα. Το Φεστιβάλ της Δράμας δεν έχει αποφασίσει αν θέλει να είναι ένα πραγματικά Διεθνές
Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους ή ένα Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους. Ο Διεθνής χαρακτήρας
του είναι σαφώς υποβαθμισμένος σε σχέση με τον ενισχυμένο ελληνικό και αυτό είναι έκδηλο στον
«χώρο» που το ίδιο το Φεστιβάλ δίνει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Τμήμα: ελάχιστοι δημιουργοί
φτάνουν στη Δράμα για να συνοδεύσουν τις ταινίες τους, ελάχιστη δημοσιότητα δίνεται στις ταινίες
που αποτελούν το Διαγωνιστικό του Τμήμα, ακόμη πιο λίγοι γνωρίζουν πως στη Δράμα υπάρχει Διεθνές
Τμήμα με ξένη αξιόλογη επιτροπή και ταινίες που πρωταγωνιστούν στα Διεθνή Φεστιβάλ ανά τον κόσμο.
Κινηματογραφική αίθουσα
Η βασικότερη έλλειψη εντοπίζεται στην ανεπαρκή αίθουσα του κινηματογράφου «Ολύμπια». Οι συνθήκες
προβολής των ταινιών είναι ακατάλληλες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, απαράδεκτες. Η αίθουσα, λόγω
της περιορισμένης χωρητικότητάς της, αποκλείει τόσο την τοπική κοινωνία, ακυρώνοντας έτσι τον αρχικό
λόγο διοργάνωσης του Φεστιβάλ σε μια ακριτική πόλη, όσο και, σε αρκετές περιπτώσεις, τους ίδιους τους
συντελεστές των προβαλλόμενων ταινιών
Για την ακρίβεια, απαιτούνται περισσότερες της μίας αίθουσες για την διεξαγωγή του φεστιβάλ. Η καπναποθήκη
της οδού Περδίκα αν και κτιριολογικά έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο πολιτισμού ως χώρος για το
φεστιβάλ (αλλά και μουσείο καπνού!), κατά την άποψή μας είναι ακατάλληλη για αυτή τη χρήση. Θα μπορούσε να
υποστηρίξει άλλου είδους πολιτιστικές δραστηριότητες, όχι όμως το φεστιβάλ.
Χρόνος διεξαγωγής-Διοργάνωση
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που ίσως είναι καθοριστικό για την ίδια την ύπαρξη του φεστιβάλ είναι ο χρόνος
που λαμβάνει χώρα. Την ίδια περίοδο στην Αθήνα σηκώνουν αυλαία οι «Νύχτες πρεμιέρας», που στο πρόγραμμά
τους περιλαμβάνουν και ελληνικές ταινίες. Το 2012 είχαν για πρώτη φορά ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα, ενώ
το 2013 φιλοξένησαν 93 ταινίες μικρού μήκους. Είναι προφανές ότι ο χρόνος διεξαγωγής του φεστιβάλ ταινιών
μικρού μήκους πρέπει να αλλάξει και να μετακινηθεί είτε ενωρίτερα όταν ακόμη τα σχολεία δεν λειτουργούν
είτα αργότερα, πάντως είναι καταστροφική η επιλογή της ταυτόχρονης διοργάνωσης 2 φεστιβάλ με ίδιο περιεχόμενο.
Σημαντικό ζήτημα είναι και η οργάνωση των προβολών. Δεν είναι δυνατόν να προβάλλονται ταινίες στις 12:40
τα μεσάνυχτα. Δεν λαμβάνεται υπόψη η κούραση της ημέρας, ούτε ότι το φεστιβάλ οργανώνεται σε μια εργατική-
δημοσιουπαλληλική-αγροτική περιοχή που δεν έχει την πολυτέλεια του καθημερινού ξενυχτιού. Με τον τρόπο αυτό
,στις προβολές απομένουν μόνο οι κινηματογραφιστές και το φεστιβάλ αποξενώνεται από τον δημιουργό του: τους
Δραμινούς.Επίσης, το φεστιβάλ θα πάψει να αποτελεί μέσο προβολής της δημοτικής αρχής με τη διαρκή παρέλαση
δημάρχου, αντιδημάρχων και άλλων τοπικών παραγόντων σε μια λίστα που δεν συμμαζεύεται, που στεγνώνει τη
δημιουργική φρεσκάδα του κινηματογραφικού περιβάλλοντος και γεννά αυθόρμητα μια ανεπιθύμητη καχυποψία.
Η παρουσία τους θα είναι διακριτική στις τελετές έναρξης και λήξης ενώ ως παράταξη που αγαπά τον κινηματογράφο,
θα είμαστε παρόντες στις θέσεις των θεατών.
Θέσπιση βραβείων
Το βραβείο κοινού αποτελεί ένα έρεισμα για την προσέλευση του κόσμου και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βραβείο
Βραβείο Δήμου Δράμας, το οποίο έχει καταργηθεί και αφορούσε ταινίες κοινωνικού προσανατολισμού. Θα μπορούσε
να το απονέμει η κινηματογραφική λέσχη. Θα μπορούσε επίσης, στην κριτική επιτροπή του βραβείου αυτού να
συμμετέχει το «υπόγειο της αρχιτεκτονικής τοπίου», που χρόνια τώρα διοργανώνει προβολές ταινιών.
Βραβείο treddy bear για gay ταινίες. Οι ταινίες αυτές θα διαγωνίζονται κανονικά μαζί με τις υπόλοιπες ταινίες, και όχι σε ξεχωριστή κατηγορία, ενώ το βραβείο θα απονέμεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν επαρκείς συμμετοχές και υψηλό ποιοτικό επίπεδο. Έτσι οι ταινίες αυτές θα αποκτήσουν το δικό τους βραβείο όπως στο Βερολίνο. Με τον τρόπο αυτό, το φεστιβάλ ανοίγεται σε επικοινωνιακό επίπεδο σε μια σειρά αντίστοιχων παγκοσμίων φεστιβάλ.
Φιλοξενία
Η φιλοξενία είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, ειδικά στις δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε. Θα πρέπει να
απευθύνεται προσωπική πρόσκληση στους κριτικούς κινηματογράφου, και να αναζητηθούν χορηγίες για τη φιλοξενία
των κινηματογραφιστών και των κριτικών.
Επικοινωνία
Έγκαιρη ενεργοποίηση της ιστοσελίδας του φεστιβάλ με ενημέρωση για κάθε φάση της διοργάνωσης και εξέλιξης.
Πρόσκληση ιδιωτικών καναλιών γειτονικών νομών ή/και τροφοδότησή τους με υλικό για προβολή. Καθημερινή
ενημέρωση από όλα τα τοπικά μέσα ώστε το φεστιβάλ να γίνει μέρος της ζωής όλων των δραμινών.
Πρόσκληση ξένων δημοσιογράφων και εκπροσώπων ξένων Διεθνών Φεστιβάλ και φορέων.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Κατ αρχάς θα οργανώνονται και θα ανακοινώνονται εγκαίρως και όχι 10 ημέρες πριν από την έναρξή όπως συμβαίνει
σήμερα. Οι παράλληλες εκδηλώσεις θα πρέπει να είναι σχετικές με τον κινηματογράφο, να ενδυναμώνουν το φεστιβάλ,
να έχουν οργανική σχέση μαζί του και να μην αποτελούν «ξεχρέωμα» σε άσχετους τοπικούς ή μη φορείς.
Εμπορική εκμετάλλευση
Τ-SHIRTS, τσάντες χειρός, τζόκευ, φούτερ, κι άλλα σουβενίρ….. με logo του Φεστιβάλ. Αυτό το πεδίο είναι δυστυχώς
τελείως ανεκμετάλλευτο. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν χρήματα για την διοργάνωση και για την
φιλοξενία.Θα μπορούσε επίσης να οργανωθεί μια μικρή «Αγορά» ταινιών μικρού μήκους η οποία με τον καιρό θα
αναπτυχθεί, ώστε να προωθεί την ελληνική παραγωγή αλλά και να αποτελέσει ένα κέντρο διεθνούς αναζήτησης ταινιών
μικρού μήκους απ’ όλον τον κόσμο.